Waar we ons vroeger massaal op taart stortten, zijn donuts tegenwoordig een super populaire lekkernij. Iets waar Charlotte van Personaliseerjedonut.nl zich maar al te goed in kan vinden. Met haar bedrijf maakt zij deze zoete traktatie helemaal op maat voor allerlei gelegenheden. Daar zit een verhaal achter! Omdat wij de website en sinds kort de Google Ads-campagne van Personaliseerjedonut.nl verzorgen, horen wij dat graag van Charlotte.
Het stroperige begin
Personaliseerjedonut.nl was niet altijd Personaliseerjedonut.nl. Onder de naam Stroop &Zo is Charlotte ooit begonnen met een stroopwafelkraam. “Ik ben samen met mijn zusje begonnen op een nieuwe markt in IJburg. Mijn vader staat al 35 jaar op de markt en heeft ook een tijdje internationale markten gedaan in Italië, met Hollandse producten. Dus zo is dat balletje gaan rollen,” zo vertelt ze. “Na 8 weken bleek de markt op IJburg niet de juiste plek voor ons te zijn. We hebben toen een zomer braderieën en evenementen gedaan. Maar dat was het ook niet helemaal.”
Gelukkig deed zich op dat moment een mooie kans voor. Op de hoek van de Langestraat en de Krankeledenstraat, in hartje Amersfoort, kwam een standplek vrij. Een topplek middenin de winkelstraat, in eerste instantie voor de zaterdag. Op zaterdag mocht Stroop &Zo echter geen stroopwafels verkopen i.v.m. branchebescherming van de markt even verderop. “Maar ja, dat plekje was zo goed! Toen zijn de donuts, wafels, American cookies en meer erbij gekomen. De zondag kwam er ook snel bij, waardoor we dus wel stroopwafels mochten verkopen.”
Zo’n jaar of 2 à 3 heeft Charlotte daar talloze mensen van heerlijke zoetigheden mogen voorzien. Om de plek nog leuker en beter te maken, wilde zij graag zaken zoals een koeling en aggregaat aanschaffen. Zo zou ze bijvoorbeeld ook in de zomer lekkernijen kunnen serveren zonder dat deze zouden smelten, of op locatie warme stroopwafels kunnen bakken. Helaas stuitte ze hierbij op wat weerstand.
Er bleek weinig mogelijk, terwijl Charlotte barstte van de ideeën. “Op een gegeven moment stond ik voor de keuze. Helemaal stoppen voelde niet goed, dus besloot ik alleen op bestelling verder te gaan. De donuts werden al het meeste besteld en die vind ik ook superleuk. Dus ik ging met die donuts verder!” De stroopwafelkraam werd opgedoekt en de website Personaliseerjedonut.nl werd in het leven geroepen.
Going nuts for donuts
Geen vervelende keuze, want donuts vindt Charlotte stiekem het leukste van allemaal. “Je kunt namelijk zo veel met donuts. Bruiloften, babyshowers, bedrijfsfeestjes… Dat is zo divers! Een stroopwafel maken is een trucje wat ik ondertussen kan dromen. Maar donuts maken is elke keer weer creatief, elke keer weer anders.”
En dat blijkt wel uit het aanbod van Personaliseerjedonut.nl. Op de website is een indruk van verschillende kleuren, smaken en thema’s te vinden, maar ook wordt er verteld over de talloze mogelijkheden met donuts. Een heuse donut wall op een bruiloft, donuts in de huisstijl van een bedrijf, minidonuts als traktatie op school, of donuts voor een bepaalde feestdag zoals Sinterklaas, Pasen of Halloween.
Maar uit het standaard aanbod wordt bijna nooit gekozen. In plaats daarvan gaan klanten bijna altijd voor donuts op maat. Niet zo vreemd natuurlijk, want personaliseren is de kern van het bedrijf! “Als mensen nu donuts bestellen, dan zeggen ze eigenlijk nooit ik wil dat of dat exemplaar. Het gaat dan echt om welke kleuren willen ze, wat is het thema…”
En dat levert hele bijzondere bestellingen op. Van bruiloften met groene, paarse en oranje donuts tot Halloween-donuts middenin de lente. Er is immers altijd wel reden voor een feestje en dus reden voor een donut. Dat is juist het leuke aan donuts: dat het zo’n feestelijk onderwerp is. “Iedereen is altijd heel vrolijk. Je maakt donuts voor feestjes, bruiloften, et cetera. Dus iedereen is altijd wel in een goede sfeer!”

Zoete broodjes bakken?
De groei die Personaliseerjedonut.nl de afgelopen 4 jaar heeft doorgemaakt, komt mede door Charlotte’s ondernemersdrive. De populariteit van Stroop &Zo heeft bijgedragen aan het succes, maar daarnaast heeft Charlotte zeker niet stilgezeten. “Ik ben de afgelopen tijd best druk bezig geweest met samenwerkingen op het gebied van bruiloften,” zo vertelt ze. Charlotte gaat bijvoorbeeld langs bij bakkers die bruidstaarten maken en bij trouwlocaties om een samenwerking aan te gaan. Zo gooit ze nieuwe lijntjes uit om potentiële klanten binnen te halen.
Ze schuwt er ook niet voor nieuwe dingen te proberen. In de tijd van de stroopwafelkraam speelde ze bijvoorbeeld op een nieuwe trend in door een bubbelwafel aan het assortiment toe te voegen. “Je moet wel durven. Ik denk nu ook niet ‘oh, had ik dat maar geprobeerd’. Ik weet het zeker.”
Tenslotte is er de online aanwezigheid. Op haar Facebook en Instagram verschijnen regelmatig aantrekkelijke nieuwe foto’s en updates. “En natuurlijk,” zegt Charlotte met een knipoog, “heb ik een super goede website!”
Dat smaakt naar meer!
“Toevallig was ik net op zoek naar een nieuwe website toen een van jullie collega’s mij heeft gebeld,” Charlotte legt uit dat haar oude website niet meer paste bij wat ze nu wilde uitstralen. “Nu kan ik zeggen dat ik echt heel tevreden ben. Vooral met mijn huidige contactpersoon ben ik heel blij. Zij denkt supergoed mee. Kijk, ik kan het wel heel mooi vinden, maar als dat niet werkt… Dan heb ik liever dat jullie meedenken en advies geven.” Sinds kort beheren wij naast de website ook de Google Ads-campagne, waardoor wij nog meer succes voor Personaliseerjedonut.nl hopen te genereren.
Het is dus een kwestie geweest van even zoeken, maar Personaliseerjedonut.nl heeft ondertussen haar draai echt gevonden. Wat voor groei staat er allemaal nog meer op de planning? Dat vindt Charlotte lastig in te schatten. Je weet tenslotte nooit waar je over een aantal jaar bent. Zaken zoals personeel aannemen of een landelijke bezorgdienst zijn voorlopig meer voor de lange termijn.
“Ik wil sowieso het persoonlijke contact met alle klanten kunnen behouden. Ik wil niet dat ze bij mij iets standaards online kunnen bestellen in een webshop – ik wil het echt afstemmen op de wensen. Tuurlijk, ik heb zeker het idee om er lekker mee door te gaan en te blijven groeien. Er kan nog zo veel met die donuts!”
Ook uw tanden zetten in gepersonaliseerde donuts? Bezoek Charlotte’s website!